Direct naar de contentDirect naar de footer

De werkervaring van de sales

Iedere aanvraag voor een zakelijk event of feest pakken wij op en vormen wij tot een onvergetelijke ervaring voor de gast. Lees hier over de werkervaring van de sales.

Salesmedewerker Roy: ‘Als ik binnenkom, loop ik eerst langs de zalen die die dag bezet zijn'

Salesmedewerker Roy: ‘Als ik binnenkom, loop ik eerst langs de zalen die die dag bezet zijn'

''Als salesmedewerker van Hotel Rotterdam-Nieuwerkerk organiseer ik alle soorten evenement die je je maar kan bedenken. Er zit niet echt een bepaalde structuur in het werk dat ik doe. Daar ben ik wel blij mee, anders zou het voor mij minder uitdagend zijn.”

Sales

  • Wat zijn jouw werkzaamheden?

    Roy: “Als salesmedewerker organiseer ik alle soorten evenement die je je maar kan bedenken in een Valk hotel. Van brunches organiseren voor een kleine groep mensen tot aan grote bruiloften en vergaderingen. Geen enkele dag is daarom hetzelfde.“

  • Hoe ben je in je huidige functie terecht gekomen?

    Roy: “Ik ben op de salesafdeling van Hotel Nieuwerkerk gekomen via een andere functie in het hotel. Dat was de functie guest relations. In eerste instantie zou ik het salesteam ondersteunen, maar sinds de coronacrisis heb ik het helemaal overgenomen. De interesse voor de horeca is er bij mij altijd al geweest. Ik heb in het verleden verschillende bijbaantjes gehad in de horeca en daar heb ik veel goede herinneringen aan.

  • Wat heb je geleerd?

    Roy: “In de horeca leer je sowieso omgaan met hectiek en schakelen. Wat ik in mijn huidige functie heb geleerd, is vooruitplannen en operaties in de gaten houden en tegelijkertijd bezig te zijn met de dagen en weken erna. Plannen en organiseren is dus iets wat ik echt heb geleerd en nog steeds leer.“

  • Wat is je leukste herinnering?

    Roy: ''Ik vind mijn werk überhaupt heel erg leuk. Ik kan bijvoorbeeld veel plezier halen om 3-daagse vergaderingen in goede banen te kunnen leiden, maar hetzelfde geldt voor een bruiloft waar ik maandenlang naartoe werk.”''

  • Wat is je grootste blunder?

    Roy: "Tja, ik heb wel eens een blunder gemaakt ja. Ik heb een keer twee reserveringen voor bruiloften door elkaar gehaald en de verkeerde geannuleerd. Daar kwam ik binnen een week achter. Gelukkig kon ik de schade beperken. De suite die het bruidspaar wilde, was er toen niet, maar ik dat heb ik toch voor elkaar gekregen. Dit gebeurde in de beginfase van mijn salescarrière. Ja, die blunder heeft lang pijn gedaan.”"

  • Wat moet iedereen weten over Van der Valk?

    Roy: ''Ik vind Van der Valk een hele fijne werkgever. Het is een bedrijf dat kansen geeft aan jonge werknemers. Dat heb ik persoonlijk ondervonden. Daarnaast word je vrijgelaten en altijd gesteund.''