Direct naar de contentDirect naar de footer

De werkervaring van een Valk Digital medewerker

Van hotelsupport, e-mailmarketing tot volledige app of UX design. Bij Valk Digital zijn ze van alle (digitale) markten thuis. Lees hier over de werkervaring van een Valk Digital medewerker.

Creative Lead Allard: 'We voelen ons een team dat een gezamenlijk doel nastreeft.'

Creative Lead Allard: 'We voelen ons een team dat een gezamenlijk doel nastreeft.'

''Elke dag het beste van jezelf laten zien, zodat we met elkaar mooie resultaten neerzetten. Dat had ik al van thuis, maar omdat ik hier vanaf mijn jeugd werk, denk ik dat ik ook deels ben opgevoed door Van der Valk."

Valk Digital medewerker

  • Hoe ben je in je huidige functie terecht gekomen?

    Allard: "Als scholier solliciteerde ik op een afwasbaantje, maar de PZ-manager dacht dat de bediening beter bij me paste. Daarna ben ik doorgeschoven naar de keuken. Tijdens mijn studie Food Innovation koos ik de richting marketing wat leidde tot stages in Valk hotels. Toen ik uiteindelijk serieus op zoek ging naar een marketingbaan, viel mijn oog op een leuke vacature bij Valk Digital."

  • Omschrijf eens een werkdag...

    Allard: "Het begint met een praatje met de teamleden om te weten hoe het met iedereen gaat. Als alle speerpunten zijn doorgenomen, laten we de creatieve stier los, zoals wij zeggen. Social media is een belangrijke afdeling. We zijn continu bezig met het ontwikkelen van visuals, posts, filmpjes en videocontent. Zelf houd ik me onder meer bezig met het maken van alle hotelpromotievideo's. We filmen bijvoorbeeld koks met hun favoriete gerechten."

  • Waarom werk je bij Van der Valk?

    Allard: "Ik vind het een van de allerleukste bedrijven. Er heerst veel saamhorigheid in het team. Met elkaar is het altijd gezellig. Ook houd ik van de uitdagingen in het werk, om daarna met een vleugje humor de oplossing te vinden."

  • Wat is je leukste herinnering?

    Allard: ''Als 18-jarige mocht ik tijdens de kerstdagen, onder toeziend oog van de chef-koks van Hotel Houten, achter 'de kachel' staan. Ik was annonceur, de persoon in de keuken die de bestellingen roept. Een belangrijke sleutelpositie bij topdrukte, want diegene bepaalt ook de volgorde waarin de bonnen worden afgewerkt. Ik voelde me vereerd dat ik dat op die leeftijd al mocht doen.''

  • Wat is je grootste blunder?

    Allard: "Ik heb er twee en die zijn gigantisch. Op mijn tweede werkdag in de bediening van hotel Houten liet ik een kar met zo'n driehonderd net gepoetste wijnglazen in de keuken in een putje lopen. Alles lag aan scherven en dat werd gezien door directeur Rob van der Valk. Dan kun je door de grond zakken. Nog erger werd het toen ik met kerst, opnieuw voor zijn ogen, een pallet vol kratten frisdrank naar buiten reed die door de windvlaag omkukelde. Gelukkig was ook dat geen reden voor ontslag."

  • Wat moet iedereen weten over Van der Valk?

    Allard: ''Er wordt niet gekeken naar papiertjes, maar naar hoe goed je je werk doet en hoe hard je wilt werken. Als je dat laat zien, zijn ze bereid om ook heel ver voor jou te gaan en mee te denken in kansen en opleidingen. De familie is niet alleen werkgever, maar ook carrière adviseur en, waar nodig, mediator bij problemen.''