Direct naar de contentDirect naar de footer

Alles over Valk Exclusief

Hier vind je alles wat je op je eerste werkdag niet zult vragen, maar wel wilt weten. Iets over de geschiedenis, al die familieleden, waarom toch die toekan en de hotels in jouw buurt.

Een stukje bewogen geschiedenis

Een stukje bewogen geschiedenis

Van der Valk is één van de bekendste namen in Nederland. Iedereen heeft er wel eens gegeten of geslapen. Misschien weet niet iedereen hoe het allemaal zo gegroeid is. Een kort overzicht...

Lees meer
Oogjes en oortjes open, mondje dicht

Oogjes en oortjes open, mondje dicht

...en de handjes laten wapperen. Dit is het motto van de Van der Valk familie sinds het prille begin en de basis van het grote succes. Het is ook een waardevolle tip voor iedereen met ambitie. Want wie aanpakt kan de wereld veranderen.

Overal een Valk op de vloer

Overal een Valk op de vloer

Voor elk kind een eigen zaak. Zo had Martinus van der Valk het in het begin bedacht. Deze gedachte heeft er anno 2020 toe geleid dat er meer dan honderd Valk hotels zijn met elk nog altijd een familielid aan het roer. Uniek in de wereld.

Waarom een toekan en geen valk?

Waarom een toekan en geen valk?

Dit is de meest gestelde vraag aan onze familie. De familie, op zoek naar een familiesymbool, had net na de oorlog problemen met een roofvogel als logo. En zo kwam Gerrit van der Valk via Avifauna bij de toekan uit. Want: "Een toekan is een mooie, grote, tropische vogel, een vrolijk en gezellig beest, dat past veel beter bij ons”.

Een huiskamer eten

Een huiskamer eten

"Er staat een huiskamer op het luik". Wat ook wel betekent dat er een personeelsmaaltijd klaar staat. En het luik die verwijst naar de doorgeefschuif, waarmee vroeger in de restaurants de keuken met de zaal verbonden was. Maar waarom de personeelsmaaltijd een huiskamer genoemd wordt? Vroeger werd deze in de huiskamer van de familie Van der Valk zelf genuttigd.

Dit vinden wij belangrijk

Ons doel is om een glimlach op het gezicht van onze gasten te toveren. Daarvoor moet alles kloppen: service, kwaliteit, beleving en natuurlijk de prijs.